2 Mart 2012 Cuma

Vişneli puding dolgulu muffin



Bu harika muffinleri "Yasemin Mutfakta" blogunda (http://yaseminmutfakta.blogspot.com) görüp denedim ve gerçekten çok güzel oldular. Hatta eşimin akrabalarına da yemek kısmet oldu ve onlar tarafından da oldukça beğenildi :)   Yasemin hanım, 30 adet için ölçü vermişti, ama benim muffin kalıbım 12’lik olduğundan ölçüleri ona göre azaltarak yaptım ve kendi yaptığım ölçüleri paylaşacağım sizlerle…

Malzemeler (12 adet muffin için) :
  • 1 adet yumurta (oda ısısında)
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ (ben fındık yağı kullandım)
  • 2/3 su bardağı yoğurt veya süt (ben yoğurt kullandım)
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1/2 çay kaşığı karbonat

 İç dolgu malzemesi için;
1 paket Dr. Oetker Gourmet Çikolatalı Vişneli Puding

Üst süslemesi için;
·           1 paket krem şanti

Yapılışı:
  • Yumurta ve şekeri derin bir kapta çırpın. Sıvıyağ ve yoğurdu ilave edip şeker eriyinceye kadar çırpmaya devam edin.
  • Un, kakao, kabartma tozu, vanilin ve karbonatı birlikte eleyin ve yumurtalı karışıma ekleyin ve karışım birbirine karışana kadar çırpmaya devam edin.
  • Kalıplarımıza Muffin kağıtlarımızı yerleştirdikten sonra, kalıpların 2/3’ünü dolduracak şekilde karışımı paylaştırın ve muffinleri önceden ısıtılmış fırında pişirin (Her fırın aynı derecede pişirmediği için derece belirtmedim. Kürdan testi ile test edip kürdan temiz çıkana kadar pişirmeye devam edin).
  • Kekleriniz fırında pişerken pudingi üzerindeki tarife göre hazırlayın. Soğumaya bırakın (kabuklanmaması için arada karıştırabilirsiniz).
  • Krem şantiyi de soğuk sütle çırpın.
  • Bu arada pişen kekleri de soğumaya bırakın ve soğuyan keklerin üzerini bir bıçakla enlemesine kesin. Bu sayede muffinlerin üstü dümdüz olacak.
  • Üstlerini kestiğimiz muffinlerin ortasını bir kaşık yardımıyla oyalım ve içine pudingten koyalım (Krem şantinin daha güzel görünmesi için kestiğim keklerden pudingin üzerine bir miktar koydum).
  • Hazırladığınız krem şantiyi krema sıkma tüpüyle alıp muffinlerin üzerine sıkalım (Kestiğimiz muffinlerden birazını rondodan geçirip krem şantinin üzerini süslemek için kullanabilirsiniz).
Not: Artan kekleri de rondodan geçirip dolapta saklayabilir ve daha sonra truff yapımında ya da başka şekilde değerlendirebilirsiniz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder