15 Mart 2012 Perşembe

Muhteşem bir lezzet: İncirli tatlı



Bu tatlı gerçekten inanılmaz!.. :)  Blogları gezerken Yasemin Mutfakta’da (http://yaseminmutfakta.blogspot.com/) görmüştüm bu tatlıyı. Aslında baya ilgimi çekmişti ama nedense cesaret edip deneyememiştim.  Aşure için aldığım kuru incirler artınca bu tatlıyı denemeye karar verdim ve sonuç harikaydı :)  O gün bugündür sık sık yapıyorum. İlk yaptığımda tesadüfen babam bize gelmişti ve çok beğendi, hatta tarifini bile aldı benden :)  Kısacası bizim etrafımızda bu tatlı, yiyen herkes tarafından oldukça beğeni topladı ve herkesten tam not aldı. Yapımı gayet kolay, lezzeti ise harika :)  Eminim siz de çok beğeneceksiniz. Ben çok küçük oynamalar yaptım  ve tarifi kendi yaptığım haliyle paylaşıyorum sizlerle...

Malzemeler:

      Keki için;
  • 7 adet küçük doğranmış kuru incir (incirleri biraz ıslatabilirsiniz)
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı ceviz (iri çekilmiş)
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu

Şerbeti için (şerbet soğuk olacak, kek sıcakken üzerine dökülecek);
  • 1,5 su bardağı soğuk su
  • 1 yemek kaşığı granül (toz) neskafe (gold kullandım)
  • Yarım su bardağı şeker

Muhallebisi için;
  • 2 yemek kaşığı nişasta (ben buğday nişastası kullandım)
  • 2 yemek kaşığı un
  • 3,5 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket toz krem şanti

  
Yapılışı:

Kek: Yumurta ve şekeri iyice çırpalım. Un ve kabartma tozunu birlikte eleyelim ve karışıma ilave edip çırpmaya devam edelim. İncirleri ve cevizleri de ilave ettikten sonra bir kaşık yardımıyla karıştırıp, karışımı çok hafif yağlanmış dikdörtgen bir borcama dökelim ve 140 derecede pişirelim. Düşük derecede piştiği için biraz uzun sürüyor (kürdan testi yaparak pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz, piştiğinde kuru bir görüntüsü oluyor). Kekimiz pişerken biz muhallebimizi yapalım.

Muhallebi: Krem şanti ve tereyağ dışındaki tüm kuru malzemeyi bir tencereye koyalım. Ocağın altını açalım ve yavaş yavaş sütünü ilave edip muhallebi kıvamına gelene kadar sürekli karıştırarak pişirelim. Ocağın altını kapatmadan tereyağını koyalım ve karıştırıp ocağı kapatalım, biraz ılınmaya bırakalım. Ilınan muhallebiye krem şantiyi de ilave edip çırpalım ve soğumaya bırakalım.

Şerbet: Bir kasede soğuk su, şeker ve toz neskafeyi karıştıralım ve fırından çıkan sıcak kekin üzerine kürdanla delikler açıp, soğuk şerbeti dökelim.

Soğuyan muhallebiyi de kekin üzerine dökelim ve buzdolabında soğumaya bırakalım. Üzerine tarçın ve çekilmiş ceviz serperek ikram edebilirsiniz.

Afiyet olsun…

Not: Benim fırınım 140 derecede oldukça iyi sonuç veriyor. Genelde ben hamur işlerini hep 150-160 derecede yapıyorum. Sizin fırınınızın da pişirme derecesi değişebilir bu sebeple kek pişirdiğiniz derecenin 10-15 derece altında pişirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder