9 Mart 2012 Cuma

Zeytinyağlı yer elması


Açıkcası, yer elmasını ilk defa geçen hafta iş yerinin yemekhanesinde yedim. O nasıl bir lezzet!.. Arkadaşım da, ben de bayıldık bu tada J  Hemen araştırmalara koyuldum nasıl yapılıyor diye. Ama asıl yemekhanedeki ustaya sormam lazımdı, çünkü onun yaptığının lezzetini beğendim. Bir püf noktası falan var mıydı öğrenmeliydim… Nitekim yemekhanemizin zeytinyağlılarından sorumlu Umut ustayı bulup yapılışını bana anlatmasını rica ettim. Sağ olsun kırmadı ve gayet güzel anlattı. Ben de onun dediklerini aynen uyguladım. Artık yeni bir zeytinyağlı çeşidim olmuş oldu. Hem lezzetli hem de son derece sağlıklı olan bu yemeğin tarifini sizlerle de paylaşmak istedim, umarım beğenirsiniz…

Malzemeler:
  • 1 kilo yer elması
  • 1 adet havuç
  • 1 orta boy soğan
  • 2 adet kesme şeker
  • 1-2 diş sarımsak                 
  • Sıvıyağ
  • Yeteri kadar su


Yapılışı:
Yer elmalarını güzelce yıkadıktan sonra soyalım ve soyduklarımızı içi su dolu bir kaba koyalım (kararmaması için). Yemeklik doğradığımız soğanlarımızı bir miktar yağ ile pembeleşinceye kadar kavuralım ve küp ya da halka şeklinde doğradığımız havuçları da ilave edip onları da çok az kavuralım. Daha sonra üzerine (çok fazla olmamak kaydı ile) su ilave edip kaynamaya bırakalım. Su kaynadıktan sonra, eğer havuçlarımız da yumuşadıysa yer elmalarını ekleyip kısık ateşte pişmeye bırakalım. Bir çatal yardımı ile pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.

Not: Yer elmaları çok çabuk piştiği için kaynamakta olan suya atıyoruz. Yoksa havuçların pişmesini beklerken dağılabilirler. Eğer elmalarımız büyükse 1-2 parçaya bölebiliriz. Ben marketten alırken genelde küçüklerini seçtim hem soyması kolay oldu hem de görüntü olarak daha hoş oldular.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder