16 Mart 2012 Cuma

Geleneksel kadayıf tatlısı


Kadayıf tatlısı asla hayır diyemeyeceğim tatlılardan biri, gerçekten çok severim. Çocukken anneannem kadayıf tatlısı yaparken başından hiç ayrılmaz, nasıl yaptığını seyrederdim. Çünkü anneannem, özellikle misafir için yapıyorsa küçük bir kasenin içine bir miktar kadayıf, üzerine fındık, sonra yine kadayıf koyup kaseyi tepsiye ters çevirerek porsiyonlar halinde yapardı kadayıfı. Bu da bana ilginç gelirdi nedense. Aslında bende onun yaptığı gibi yapacaktım ama, bu tatlıyı işten gelip yapınca işin birazcık kolayına kaçtım :) Ama öyle de deneyeceğim. Şimdi gelelim tarifimize...

Malzemeler:
  • 600 gr yaş kadayıf
  • Yarım su bardağı tereyağ (eritilmiş)
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 kase ceviz (iri çekilmiş)
     Şerbeti için;
  • 4 su bardağı su
  • 4 su bardağı şeker
  • 3-4 damla limon

Yapılışı:
Öncelikle şerbetimizi hazırlayalım; şeker ve suyu kaynatalım, ocaktan almak üzereyken limon suyunu ilave edelim ve soğumaya bırakalım. Daha sonra kadayıfımızı bir kaba alalım, üzerine eritilmiş tereyağ ve sıvı yağımızı ilave edip tel tel açarak her yerine yedirelim. Tereyağıyla hafif yağladığımız tepsiye kadayıfımızın yarısını serelim ve üzerine sıkıca bastıralım (bastırma işlemi için küçük boy bir tepsiden yararlanabilirsiniz). Çekilmiş cevizlerimizi serpip kalan kadayıfımızı da üzerine serelim ve yine iyice bastıralım. Tepsiyi fırına verip altı üstü kızarana kadar pişirelim. Kadayıflarımız fırından çıkınca, soğuyan şerbetimizi heryerine eşit dağılacak şekilde dökelim. Soğuduktan sonra yanında kaymak veya dondurma ya da isterseniz sade olarak servis edebilirsiniz. Ben daha hafif olduğu için dondurmayı tercih ediyorum.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder