21 Mart 2012 Çarşamba

Kısır


Kısırı bilmeyen, denemeyen yoktur sanırım. Günlerin, çay davetlerinin vazgeçilmezi. İnanmayacaksınız belki ama ben 1-2 sene öncesine kadar kısırı hiç sevmiyordum, çünkü maydanoz yemiyordum. Malum kısır da maydanozsuz pek yapılmaz. Ama yaşım ilerledikçe damak tadım değişmeye başladı ve maydanoz gibi eskiden yemediğim bir çok şeyi artık büyük bir keyifle yiyorum. Ne zamandır kısır yapmak istiyordum zaten ama dün eşim, “canım kısır çekti” deyince bana da hem denemek hem de blogumda yayınlamak için fırsat doğdu :)) İyi ki denemişim gerçekten harika oldu...

Malzemeler:
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 1 su bardağından bir parmak eksik sıcak su
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Yarım yemek kaşığı biber salçası
  • 1 adet kuru soğan
  • Yarım demet maydanoz
  • 4-5 dal taze yeşil soğan
  • 4-5 yaprak kıvırcık marul
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • Yeteri kadar tuz
  • Limon
  • Zeytinyağı

Yapılışı:
1 su bardağı bulguru sıcak su ile ıslatıp şişmesi için 10-15 dakika üzeri kapalı olarak bekletelim. Bu arada, kuru soğanı 3-4 yemek kaşığı sıvı yağda kavuralım. Salçalarını ilave edip pişirmeye devam edelim. Pişirdiğimiz malzemeyi şişen bulgurlara ekleyelim. Pul biberini, tuzunu ilave edip karıştıralım. Son olarak maydanoz, taze yeşil soğan, marul ve limonu ilave edip tekrar karıştıralım. Damak tadınıza göre nar ekşisi ve zeytinyağı ilave edebilirsiniz. Kısırımız servise hazır :)

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder