20 Mart 2012 Salı

Zeytinyağlı pazı sarması


  
Pazı sarması bizim evde pek yapılmazdı, çünkü benden başka yiyen yoktu. Ama annem bazen benim için çok az yapardı. Yemeye doyamadığım bir lezzet gerçekten. Bir de bizim evde hatta ailede zeytinyağlı dolmalara salça hiç konmaz. Ben de tam tersine salçalı severim. Bir de başkasının yaptığı hep daha tatlı gelir ya çocuklara, bana da öyle gelirdi. “Biz niye hiç salçalı yapmıyoruz dolmaları? Öyle daha güzel oluyor” diye söylenir dururdum anneme :)   Neyse ki pazı sarmasını eşim de çok seviyor ve artık yemekleri ben yaptığım için dolmayı salçalı yapabiliyorum :)   Şimdi, bu hafif ve yapımı son derece kolay tarifi sizlerle de paylaşmak istiyorum...

Malzemeler:
  • 4 demet pazı
  • 2 adet soğan
  • 1,5 su bardağı pirinç
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Yarım yemek kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • Yarım tatlı kaşığı isot (isteğe bağlı)
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • Yeteri kadar tuz
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ

Yapılışı:

Pazıların haşlanması;
Tencereye suyu koyup kaynatmaya başlayalım. Yıkadığımız pazıları kaynamakta olan suya koyalım, alt üst edip bekletmeden çıkaralım ve bir süzgeçe koyup soğumaya bırakalım.

İç malzemenin hazırlanışı;
Küp küp doğradığımız soğanları 3-4 yemek kaşığı sıvı yağda kavurmaya başlayalım. Tuzunu, şekerini ilave edip soğanlar pembeleşinceye kadar kavuralım. Pirinci yıkayıp tencereye ekleyelim ve tane tane oluncaya kadar kavurmaya devam edelim. Salçasını ilave edelim. Yarım su bardağı su ekleyip altını kısalım ve pirinçler diri kalacak şekilde suyunu çekene kadar pişirelim. Ocağı kapattıktan sonra baharatlarını ilave edip soğumaya bırakalım. Pazılarımızı tezgaha serelim, iç malzemeden her yaprağa bir tatlı kaşığı koyup, yanlarını kapatıp saralım ve tencereye dizelim.

Sarmayı pişirmek için;
Tencereye dizdiğimiz sarmaların üzerini geçmeyecek kadar su (yaklaşık 1,5-2 su bardağına yakın), az miktarda tuz ve yarım çay bardağı sıvı yağ ekleyip su kaynayana kadar normal, su kaynadıktan sonra kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim. Bu arada dolmaların dağılmaması için üzerine bir tabak kapatalım. Pişen dolmalarımızı soğuttuktan sonra servis edebilirsiniz. (Tercihen limon sıkarak da servis edebilirsiniz).


NOT: İsterseniz sarmaya dolmalık fıstık, kuş üzümü, yeni bahar gibi damak tadınıza uygun bir takım eklemeler yapabilirsiniz. Biz dolmayı bu haliyle daha çok sevdiğimiz için ben böyle yaptım, tercih sizin.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder