7 Mart 2012 Çarşamba

Avcı böreği


Bu enfes börekleri içli köfte yaptığım gün, köftenin artan iç malzemesiyle yaptım. Aslında avcı böreğinin orijinalinde iç malzemeye bulgur da ilave ediliyor ama ben zaten kalan malzemeyi kullandığım için ilave etmedim. Fakat daha sonra özellikle bu böreği yapacağım zaman onu da deneyeceğim. Ben kendi yaptığım ölçüleri vereceğim. Ve şimdi bu son derece kolay tarifi paylaşma zamanı…



Malzemeler (8 tane için):
  •     1 adet yufka
  •     150 gr. kıyma
  •     Yarım soğan (yemeklik doğranmış)
  •     Karabiber, isot, tuz, ceviz
  •     Galeta unu
  •     1 yumurta, yarım çay bardağı süt, yarım çay bardağı yoğurt, yarım çay bardağı sıvı yağ (böreği ıslatmak için)
  •     Kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı:
Öncelikle soğanımızı ve kıymamızı çok az yağda kavuralım. Daha sonra baharatlarını ilave edip kavurmaya devam edelim, en son cevizleri de ilave edip altını kapatalım. Yufkayı tezgaha alalım ve sekiz eşit üçgene bölelim. Yufkalarımızın geniş kısmına iç harcımızdan bolca koyup sigara böreği sarar gibi saralım. İsterseniz benim yaptığım gibi direkt olarak bol yağda kızartabilirsiniz ya da önce sütlü karışıma daha sonra galeta ununa bulayarak da kızartabilirsiniz. Ya da aynı şekilde fırında da üzerleri kızarana kadar pişirebilirsiniz, tercih sizin J

Not: Yufkayı ıslatmak için yumurta, yoğurt, süt ve sıvı yağ karışımından hazırlayıp yufkanın her yerine sürebilirsiniz, ben fırında yaptığım hemen hemen her böreğime bu karışımdan sürüyorum. Bu börekleri kızartmayı tercih ettiğim için karışımdan hazırlamadım. Ben evde kalan yufka ve iç malzemeyi değerlendirmek için bu ölçülerle yaptım ama siz kişi sayısına göre malzemeleri arttırabilirsiniz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder