22 Mart 2012 Perşembe

Çikolatalı, corn flakesli, fındıklı, bademli roches


                            

Çikolata sevmeyen var mıdır?.. Hiç sanmıyorum... Ben, ölçülü bir şekilde tüketildiğinde çikolatanın zararlı olduğunu düşünmüyorum, hatta birçok araştırma da yararlı olduğunu gösteriyor. Çikolata kursuna gittiğimden bu yana evde sürekli çikolata eritip meyve, tatlı, dondurma gibi hemen hemen herşeye bir çikolata ilave etme durumu söz konusu :)  Benim için bu durum kilo açısından zararlı olmaya başlayacak sanırım :(  Biri bana dur desin!.. Haftasonu kendimizi şımartmak için yaptığım roche'ların tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle. Ben göz kararı yaptığım için sizlere ortalama bir tarif vereceğim...

Malzemeler:
  • 100 gr. Sütlü kuvertür çikolata
  • 100 gr. Bitter kuvertür çikolata
  • 1 avuç kavrulmuş fındık
  • 1 avuç badem
  • 1 kase corn flakes

Yapılışı:
Çikolataları ayrı ayrı benmari usulü eritelim (bkz. http://www.nasilyap.com/benmari-usulu-cikolata-eritmek/ ) ve sütlü çikolatayı ayrı bir kapta, bitteri ayrı bir kapta olmak üzere fındık, badem ve corn flakes ile karıştıralım. Karışımdan yağlı kağıt üzerine birer tatlı kaşıklık parçalar halinde koyalım. Oda ısısında biraz beklettikten sonra buz dolabına kaldıralım ve iyice soğuyup sertleştikten sonra servis edelim. Afiyet olsun... Tatlı yiyin, tatlı konuşun :)

Not: Badem ve fındıkları çok az kavurdum ve soğuduktan sonra kullandım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder