13 Mart 2012 Salı

Sodalı bayatlamayan poğaça


Bu haftasonu, kahvaltı için birşeyler yapmak üzere sabah yine kolları sıvadım… Aslında amacım poğaça hamurunu hazırladıktan sonra mayalanması için bir kenara bırakmak ve biraz daha uyumaktı. Tam herşeyi yaptım ununu ilave edeceğim bir de baktım ki yeterli un yok… Ne yapacağımı şaşırdım ama yapılacak tek şey marketin yolunu tutmak olacaktı. Ee ben de öyle yaptım tabi ama malesef bu hafta sonu da uykumu poğaçalara feda ettim J  Bu durumdan ben değil ama eşim oldukça şikayetçi. “Bir hafta sonun var onda da sabah sabah kalkıp kendini yoruyorsun” diye söyleniyor bana. Ama dedim ya ben hiç şikayetçi değilim. Mutfakta vakit geçirmeyi seviyorum ne yapayım J  Siz de benim gibi hafta sonu sevdiklerinize güzel, lezzetli poğaçalar yapmak isterseniz işte tarifi...

Malzemeler:
  • 1 bardak ılık süt
  • 2/3 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı soda (maden suyu)
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket yaş maya (Ben instant maya kullandım)
  • 3 - 3,5 su bardağı kadar un
  • 1 yumurta sarısı (üzerlerine sürmek için)
  • Susam ve/veya çörekotu

(İçi zeytinli, kaşar peynirli, beyaz peynirli, kıymalı, patatesli veya sade olabilir).

Yapılışı:
  • Öncelikle unun yarısını geniş bir kabın içine koyun. Şekeri, tuzu ve instant mayayı da koyup unla karıştırın. Daha sonra ortasını havuz gibi açıp sütü, sıvı yağı, sodayı koyun. Eğer yaş maya kullanacaksanız ılık süt ile ezip öyle koyun. Tüm malzemeyi karıştırın ve kalan unu yavaş yavaş ilave edin.  Ele yapışmayan yumuşak bir kıvam elde edince un eklemeyi bırakın. Hamurun mayalanması için üzerine nemli bir bez örterek 1 saat kadar mayalandırın.
  • Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle yuvarlayın, ortasına istediğiniz iç harçtan koyarak elinizle kenarları birleştirip yuvarlayın.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklarla dizip üzerlerine yumurta sarısı sürün (isterseniz benim yaptığım gibi yumurtayı sürdükten sonra çatalla üzerlerini çizin). Susamı ve/veya çörek otunu üzerlerine serpin.
  • Önceden ısıtılmış fırında altları ve üstleri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Bu gün 18 mart pazar sabah kalktığımda kahvaltı için poğaca yapıyım dedim ve aklıma arkadaşım Selin'in tarifi geldi yaptım ve gerçekten mükemmel oldu. Selin ellerine sağlık çok güzel bir tarif , devamını merakla bekliyoruz.

    YanıtlaSil