6 Mart 2012 Salı

İçli köfte



Bu haftasonu mutfakta bolca vakit geçirme şansım oldu. Böyle giderse kilo almam kaçınılmaz L  Mutfakta kendimi gerçekten çok iyi hissediyorum. Ortaya çıkan farklı ve güzel lezzetler beni çok mutlu ediyor J  Sürekli birşeyler pişirmeliyim... En azından pratik bir kek, börek, poğaça birşey yapmalıyım... Geçenlerde yine böyle bir tutku ile marketten içli köfte yapmak için aldığım malzemelerim dolabı her açtığımda “hadi” der gibi bana bakıyorlardı sanki. Ben de bu haftasonu yapılacaklar arasına içli köfteyi de koyabildim nihayet. İçli köfteyi ilk defa yapıyorum ama sanırım bundan sonra sık sık yapacağım. Tek sıkıntım dışının biraz kalın olmasıydı ama el alışkanlığı kazandıkça onun da iyi olacağını düşünüyorum. Bu tarif sevgili Müge ablaya ait (hunerlibayanlar.blogspot.com). Benimkiler onunki kadar albenili olmadılar sanırım ama yılmak yok çalışmaya devam :)  Ben ölçüleri kendimize göre değiştirdim, bir de dış harcı için patates koymadım ama bir sonraki denememde kesinlikle patatesi de kullanacağım. Artık tarife geçsem iyi olacak…

Dış Harcı için Malzemeler (10 tane için):
  •   1,5 su bardağı ince bulgur
  •   1 adet rendelenmiş kuru soğan
  •    80 gr. kıyma
  •    1,5 yemek kaşığı pul biber
  •    1 yemek kaşığı irmik
  •    1 yemek kaşığı un
  •    Yarım tatlı kaşığı tuz
İç Malzemesi:
  •     300 gr. kıyma
  •     250 gr. kuru soğan
  •     Pul biber
  •     Karabiber
  •     İsot
  •     Tuz
Yapılışı:

Bulguru yarım su bardağı sıcak su ile ıslatıp yumuşatalım. Rendelenmiş soğanı, kıymayı ve pul biberi de katıp yoğuralım. Daha sonra irmiği, un ve tuzu da ekleyip iyice yoğuralım (yumuşak bir kıvam olmalı, benimki biraz katı oldu bu yüzden şekil vermekte biraz zorlandım).
İç malzeme için; kıymayı ve yemeklik doğradığımız soğanı bir tavada kavuruyoruz. Tuz, karabiber ve isotu eklediklten sonra biraz daha kavuralım. Altını kapattıktan sonra cevizleri de ilave edip soğumaya bırakalım. Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp arada ellerimizi ıslatarak yavaş yavaş avuç içimizde döndürerek içini oyalım ve iç malzememizden bir yemek kaşığı kadar koyup yine arada ellerimizi ıslatarak yuvarlayıp ucunu kapatalım. Bol ve kızgın yağda arada karıştırarak kızartalım.


Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder