24 Mart 2012 Cumartesi

Ev poğaçası


Bu poğaçalar hayat kurtarıyor desem abartmış olmam sanırım. Bence herkesin elinin altında bulunması gereken tariflerden. Çünkü hem yapımı çok kolay, hem mayasız, hem de sıvıyağ ile yapıldığı için daha hafif... Aslında bu tarif Yemekbahane’nin yazarı Müge’ye ait . Gerçi Müge’nin blogunda “Annemin peynirli poğaçaları” diye yazıyor. Yani sanırım onun annesine ait bir tarif. Ben de onun sitesinde görüp denemiştim ve o günden bu yana benim de yapmaktan ve yemekten keyif aldığım bir lezzet. Tarif için teşekkürler (http://yemekbahane.blogspot.com). Dün akşam işten geldim ve yemeğimizi yedikten sonra ertesi gün için yemek yapmaya koyuldum. Hazır mutfaktayken bu lezzetli poğaçalardan da yaptım, yapımı gerçekten çok kısa sürüyor. Yemeğim pişene kadar poğaçalar oldu bile :)   Poğaçalardan ertesi gün iş yerine de götürdüm ve arkadaşlarımla afiyetle yedik. Bu poğaça tarifini şu anda Londra’da olan çok sevdiğim arkadaşım Esra’ya ithaf etmiş olayım :)   Beni az dinlemedi işyeri servisinde poğaçalardan, pastalardan bahsederken. Esra’cığım özlemişsindir bu tatları ama döndüğünde sana da yapacağım, söz... Çünkü yaptıklarımdan tatmayı en çok hakedenlerden birisin beni cesaretlendirdiğin ve sabırla dinlediğin için. Canım benim çok teşekkürler...


Malzemeler:
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
  • 2 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • Aldığı kadar un
(İç malzeme için; Peynir, zeytin, kıyma vs.)


Yapılışı:
Tüm malzemeyi bir kaba koyalım ve ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar un ekleyip yoğuralım. Hamurdan küçük parçalar koparıp avucumuzun içinde açalım, iç malzemeden koyalım ve hamurların uçlarını birleştirip yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Üzerine ayırdığımız yumurta sarısını sürelim, susam veya çörek otu serpip önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim.

Afiyet olsun...



Not: Ben üzerine sürdüğümüz yumurta sarısına 1 yemek kaşığı kadar süt ilave ediyorum, yumurtanın yoğunluğunu ve kokusunu alması için.

1 yorum:

  1. Selin'cim cok mutlu oldum canim ya,cok tesekkur ederim :) Cok lezzetli gorunuyor valla ellerine saglik :) Geldigimde yemek icin sabirsizlaniyorum :)

    Londra'dan sevgiler..

    Esra

    YanıtlaSil