30 Mart 2012 Cuma

Tiramisu (Kupta ve kedidili bisküvisi ile...)


Geçenlerde eşim marketten kedidili bisküvisi almış, “Bir de bununla Tiramisu yaparmısın?” dedi. Çünkü ben genellikle pandispanya ile yaparım Tiramisu’yu. Kedidili bisküvisi ile bu ikinci deneyişim aslında, daha önce eşim askerdeyken “Allah kavuştursun”a gelen misafirlerimiz için yapmıştım ve o zaman eşim askerde olduğu ve onu anmak istediğim için adına ‘’Eray tatlısı’’ demiştim :) Şimdi çok şükür eşim yanımda olduğu için artık tatlıya gerçek adını verebilirim :) Kedidili bisküvisi ile bu ikinci deneyişim demiştim ama bu kesinlikle çok daha güzel oldu. Hem bu sefer kuplarda yapmayı tercih ettim, sunum olarak da gayet güzel oldular... Ben Tiramisu’nun keki ya da bisküvisini nescafe ile bol ıslatılmış olarak seviyorum, kuru kuru hoşuma gitmiyor. Neyse ben artık tarife geçsem iyi olacak...


Malzemeler (6 kişilik):
  • 1 paket kedidili bisküvisi
  • 2 çay fincanı sıcak su
  • 2 yemek kaşığı toz neskafe (ben gold kullandım)
  • 2 yemek kaşığı şeker

Kreması için;
  • 3 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket (200 gr) labne peyniri
  • 1 paket vanilya

Üzeri için;
  • 1 tatlı kaşığı kakao
  • 1 tatlı kaşığı Türk kahvesi


Yapılışı:

Öncelikle krema için, labne ve vanilya hariç tüm malzemeyi (süt, un ve 4 yemek kaşığı şeker) ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar sürekli karıştırarak pişirelim. Ocağın altını kapatmaya yakın vanilyasını ilave edip karıştıralım ve ılınması için bir kenara bırakalım. Hafif ılınan muhallebi kıvamındaki kremamıza labneyi ekleyelim ve mikserle 1-2 dakika kadar çırpalım. Bu arada; derin bir kase içinde 2 çay fincanı sıcak su, 2 yemek kaşığı toz neskafe ve 2 yemek kaşığı şeker ile neskafemizi hazırlayalım ve hazırladığımız neskafe ile kedidili bisküvilerini ıslatalım. Muhallebi ve ıslanan bisküvileri birbirine karıştıralım (Karıştırırken bisküviler biraz kırılabilir, sorun değil ama ezmeyin ve kırıklanmış hale getirmeyin). Ve bir kaşık yardımı ile kuplara paylaştıralım. Üzerini süslemek için kakao ve Türk kahvesini bir süzgeç yardımı ile karışımların üzerine serpelim. Soğuması için buzdolabına kaldıralım.

Not: Ben çiğ yumurta kokusunu sevmediğim için kremasını yaparken yumurta eklemiyorum, ama bir çok tarifte konuyor. Bence yumurtaya hiç gerek yok. Hem böyle çok daha güzel ve hafif oluyor. Ama tercih sizin, eklemek isterseniz kremanın yapım aşamasında malzemelere ek olarak 1 adet yumurta ilave edebilirsiniz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder