31 Mayıs 2012 Perşembe

Çikolatalı-vanilyalı meyveli kup


Bugünlerde evde kendi uydurabileceğim tarifler deneme çabası içindeyim. Ne yapsam, nasıl yapsam, ne neyle güzel olur diye düşünürken bir de baktım hiçbir şey yapamıyorum... Ama canım ne zamandır şöyle hem sütlü, hem çikolatalı, hem de meyveli birşeyler istiyordu. Ben de işten çıkınca doğru markete gidip alışveriş yaptım ve sonunda tam da istediğim gibi bir meyveli kup yaptım. Ben bisküvili pastayı hep sevmişimdir, dolayısı ile tatlımın içinde bisküvi de olmalıydı mutlaka. Tatlı krizlerine iyi gelecek hafif ve pratik bir tarif. Denemenizi tavsiye ederim. Ben tarife geçeyim isterseniz :)




Malzemeler:
  • 1 paket vanilyalı puding (pudingi yapmak için süt)
  • 80 gr. bitter çikolata
  • 1,5-2 adet muz
  • 6-7 adet çilek
  • 6-7 adet kakaolu bisküvi

Yapılışı:
Öncelikle, vanilyalı pudingi üzerindeki tarife göre yeterince sütle pişirelim ve arada karıştırarak soğutalım (içine atacağımız çikolatalar erimeyecek kadar soğuması yeterli). Muzları, çilekleri yuvarlak şekilde doğrayalım. Çikolataları ve bisküvileri küçük parçalara bölelim. Bu arada soğuyan pudingimizin 1/3’ünü kuplara bölüştürelim çikolata ve bisküvilerden pudingin üzerine paylaştıralım, üzerine puding ve meyve ve yine puding olacak şekilde bölüştürelim. Yani bir sıra puding, bir sıra bisküvi ve çikolata, yine puding, meyveler ve puding olacak şekilde. Ama sıralama tamamen size kalmış. İsterseniz kupların en altına bisküvi koyarak da başlayabilirsiniz. Üzerini süslemek için ben biraz bisküvi ve çikolata serpiştirdim. Servis sırasında üzerine çilek de ekleyebilirsiniz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder