15 Mayıs 2012 Salı

Hindistan cevizli kek (Anneler günü keki)


Öncelikle, tüm annelerin anneler gününü kutluyorum. Evlendiğimden bu yana annemle anneler gününü ayrı geçiriyorduk. Ama bu sene birlikte geçirdik. Ben de “hazır annem de bizdeyken güzel bir kahvaltı sofrası hazırlayayım; annem, kayınvalidem hep birlikte anneler günü kahvaltısı yapalım” dedim. Bu kekler de kahvaltı için gece 02:30'da yapıldı :)   Eşimin ve annemin “sen çıldırdın mı gecenin bu saatinde kek mi yapılır” serzenişlerine aldırmadan kekimi yaptım ve gönül rahatlığı ile uyudum :)


Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri çırpalım. Daha sonra sıvı yağı ilave edip, 1-2 dakika daha çırptıktan sonra yoğurdu da ekleyelim ve şeker iyice eriyene kadar çırpmaya devam edelim. Un, kabartma tozu ve vanilini birlikte eleyelim ve karışıma ilave edip iyice karıştıralım. Son olarak hindistan cevizini de ekleyip çırpalım. Yağlayıp unladığımız kek kalıbımıza ya da benim yaptığım gibi muffin kalıplarına dökelim ve önceden ısıtılmış fırında (batırdığımız kürdan temiz çıkana kadar) pişirelim.

Afiyet olsun...


Not: Bizim resimler biraz aceleye geldi... Ama muffinlerin (veya kekinizin) üstünü hindistan ceviziyle süslerseniz hem daha güzel görünüyor, hem de daha yemeli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder