24 Mayıs 2012 Perşembe

Kandil simidi


Öncelikle üç ayların müjdecisi olan Regaib Kandiliniz mübarek olsun. Allah bu güzel ve hayırlı gecede gönlünüzden geçen tüm dileklerinizi kabul etsin.

Daha önce yaptığım bir tarif olmasına rağmen bu sefer biraz daha farklı olsun diyerek internette blogları geziyordum ki “Mutfak Sırları”nın nefis tarifini gördüm ve hemen yapmaya koyuldum. Nilay Hanım blogunda bu tarifi yayınlarken “Bu tarifi uyguladığınızda belki de bir daha pastaneden kandil simidi almak istemeyeceksiniz” demiş. Kendisine kesinlikle katılıyorum. Tek kelime ile harika bir tarif ve ben de aynen uyguladım. Ama tariften farklı olarak bir tatlı kaşığı mahlep ekledim. Yapımı çok zaman almayan gayet kolay ve lezzetli bir tarif. Ağzınızın içinde dağılıp giden nefis bir tat gerçekten. Kandil simitlerinden biraz şirkete de götürdüm kapış kapış gitti ve güzel övgüler aldım :)  Denemenizi şiddetle tavsiye ederim...

Malzemeler:
  • 200 gr. margarin (oda sıcaklığında, “Sana Hamurişi” kullandım)
  • 2 adet yumurta (sarısı hamura konulacak, beyazı dışına)
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı mahlep (isteğe bağlı)
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 su bardağı un
  • Susam ve çörek otu

Yapılışı:
Yumurtaların sarısını ve beyazını ayıralım. Yoğurma kabımıza unumuzu eleyelim ve ortasına çukur açalım. Açtığımız çukurun içine tüm malzemeyi ekleyelim ve ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar yoğuralım. Hamur istediğimiz kıvama geldiğinde hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparalım ve tezgah üzerinde elimizle rulo yapıp çember şeklinde birleştirelim ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizelim. Bu işleme hamurlarımız bitene kadar devam edelim. Fırça yardımı ile yumurta aklarını hamurlarımızın her yerine sürelim. Üzerlerine çörek otu veya susam serpip önceden ısıtılmış fırında üzerleri hafif kızarana kadar pişirelim.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder