18 Mayıs 2012 Cuma

Krep


Bu güzel krepler de anneler günü kahvaltımızdan... Yeni aldığım kalpli tavada yaptım. Ve ben şekillerini çok ama çok beğendim. Krepleri gördüğünde annemin yorumu aynen şöyleydi, “az değilsin Selin!” :)    Evet ama ne yapayım seviyorum böyle şeyleri... Siz normal tavada ya da krep tavasında da yapabilirsiniz. Ben krepi pekmezle yemeyi çok seviyorum. Çocukken anneannem bizim denizden gelmemize yakın yapardı, yanına da pekmez... Bana bana yerdik :)   Bazen o günleri çok özlüyorum. Yani anneannemin sağlıklı olduğu zamanları... Çünkü malesef şu anda kendisi “alzheimer hastası” :(    Geçekten çok zor bir hastalık. Daha önce son derece sağlıklı, dinç olan birinin çocuk gibi oluşunu ve en yakınlarını bile tanıyamamasını insan hiç kabullenemiyor. Anneannem benim için çok farklıdır, çünkü beni ve kardeşimi o büyüttü diyebilirim. Yani ikinci annem o benim. Benim için kabullenmek daha da zor, ama malesef dua etmekten başka birşey gelmiyor elden... Onu her gördüğümde, “anneannecim beni sakın unutma olur mu?” diyorum, “seni ben büyüttüm unutur muyum hiç” diyor. O zaman çok mutlu oluyorum... Canım anneannem, Allah’ım sana sağlıklı uzun ömürler versin. Seni çok seviyorum...
Alt tarafı bir krep tarifi vereceğim, nerelere gittim değil mi? Tamam şimdi tarife geçiyorum...

Malzemeler:
  • 3 su bardağı un
  • 3 su bardağı süt
  • 1 adet yumurta
  • Bir miktar tuz

Yapılışı:
Un, süt, yumurta ve tuzu bir kapta karıştıralım. Hafif yağladığımız tavamıza bir kepçeden az olacak kadar koyup tavaya yayalım ve önlü arkalı pişirelim. Bu işleme karışım bitene kadar devam edelim. İsterseniz arasına kaşar peyniri veya beyaz peynir de koyabilirsiniz. Ya da tam tersi reçel, bal, pekmez ve çikolata (çokokrem vb.) ile tatlı tatlı da yiyebilirsiniz.

Not: Ben kalabalık olduğumuz için ölçüsünü biraz arttırdım. Eşimle kendimize yaptığımda ölçüyü yarı yarıya azaltarak yapıyorum. Normal bir tavada yukarıdaki ölçü ile aşağı yukarı 10 adet krep elde edebilirsiniz. Benim kalp şekilli tavamda (küçük olduğu için) toplam 20 adet çıktı.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder