5 Mayıs 2012 Cumartesi

Muzlu çikolatalı pasta



1 Mayıs kayınpederimin doğum günü. Bu sene ailedeki herkes için doğum günü pastasını ben yaptım. Ve tabi sevgili kayınpederime de... Pandispanyasını bir gece önceden yaptığım için ertesi gün sadece kreması ve süslemesi kalmıştı. Hazır 1 Mayıs da tatilken sabah erkenden kalkıp pastamı tamamladım... Pandispanya tarifim Sevgili Müge ablaya ait (www.hunerlibayanlar.blogspot.com). Pandispanyalarımda hep onun tarifini kullanıyorum ve şu ana kadar hiç yanıltmadı beni. Evde pandispanya yapmaya alıştığımdan bu yana hazır alamıyorum zaten. Benim için çok iyi oldu bu tarif. Pastanın kreması ve iç süslemesi için internette baya bir araştıma yaptım. Aslında kremasını da ben yapıyorum ama bu defa biraz daha farklı olsun istedim ve Portakal Ağacı’nda (http://www.portakalagaci.com) gördüğüm tarifi biraz ekleme yaparak denedim. Çok güzel oldu gerçekten :)
Artık tarife geçsem iyi olacak...

 
Malzemeler:

Pandispanya için;
- 4 Adet Yumurta
- 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
- 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
- 2 Yemek Kaşığı Kakao
- 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
- 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
- 1 Paket Kabartma Tozu
- 1 Paket Vanilya

Kreması için;
- 1 paket vanilyalı creme ole
- 1 paket sade krem şanti (toz)
- Süt (istediğiniz yoğunluğa gelinceye kadar koymanız yeterli)
- 2-3 yemek kaşığı hindistan cevizi
- 2-3 adet muz
- 1 paket bounty miniatures (ya da coco star)
- 50 gr. bitter çikolata (iri parçalanmış)

Üzeri için;
- 80 gr. Sütlü çikolata (rendelenmiş)

Pandispanyanın Yapılışı;
Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpalım. Şekerin yarısını ekleyip, şeker eriyinceye kadar çırpmaya devam edelim. Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve sıcak su ile 5-6 dakika şeker eriyinceye kadar çırpalım ve sıvı yağı da ekleyip çok az daha çırpalım. Kuru malzemelerimizi (un, kabartma tozu, kakao ve vanilini) birlikte eleyip yumurta akları ve sarıları ile birleştirelim ve yine çok az çırpalım. Tabanına yağlı kağıt serilmiş olan kelepçeli kalıbımıza dökelim ve önceden ısıtılmış fırında 45-50 dakika pişirelim. Kürdan testi yaparak pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.

Kremanın yapılışı;
Creme ole'yi, krem şantiyi ve 2 yemek kaşığı hindistan cevizini bir kaba alalım ve istediğimiz yoğunluğa gelene kadar azar azar süt ilave ederek mikser ile çırpalım. İstediğimiz yoğunluğa geldikten sonra buzdolabına kaldırıp 15-20 dakika bekletelim. Pandispanyamızın alt katını bir miktar süt ile ıslatalım ve üzerine kremamızdan sürelim. Kremanın üzerine dilimlediğimiz muz ve küçük parçalara bölünmüş coco starları dizelim. İkinci kata da aynı işlemi uygulayalım, fakat ikinci kat için iri parçalara böldüğümüz bitter çikolataları serpelim ve son katı da üzerine kapatalım. Kalan kremamızdan üzerine de sürelim ve biraz soğuması için dolaba kaldıralım. Pastayı ikram etmeden önce dolaptan çıkaralım ve yanlarına da kremadan sürelim. Rendelediğimiz sütlü çikolata ile üzerini ve yanlarını süsleyerek servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun...

Not: Üstünü gözüme çok boş göründüğü için Bolu çikolatası (Bolçi) ve şeker hamuru ile yaptığım güllerle süsledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder