1 Mayıs 2012 Salı

İrmik helvası (sütlü)


Bu aralar biraz tembellik ettiğimin farkındayım... Nedense hiçbir şeye yetişemez oldum ve bloğumu da ihmal ediyorum :(    Ama yavaş yavaş silkinmem gerektiğini fark ederek dün yine mutfakta uzun bir zaman geçirdim :)    İrmik helvasını da ne zamandır denemek istiyordum. Dün akşam yemeğine balık yapmaya karar verince bu bahaneyle (balığın üstüne tatlı niyetine) irmik helvasını da denemiş oldum ve bence gayet de güzel oldu. Eşim çok kavruk sevmediği için ben biraz daha az kavurdum. Yapımı gerçekten çok pratik olan bu tarifi denemenizi şiddetle tavsiye ederim. Bir de biz çam fıstığı yerine cevizli sevdiğimiz için içine ceviz ekledik. Tamamen sizin damak tadınıza kalmış.


Malzemeler:
  • 2 su bardağı irmik
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 100 gram tereyağ
  • 2 avuç kadar ceviz (iri kırılmış) ya da 1-2 yemek kaşığı çam fıstığı
Hazırlanışı:
Yağı eritip, irmiği rengi dönene dek kısık ateşte yağla kavuralım. Bu arada bir başka tencerede suyu, sütü ve şekeri kaynatalım. Kavrulan irmiklere cevizimizi ilave edip 1-2 dakika daha kavurmaya devam ettikten sonra, kaynamış olan süt ve su karşımını ekleyip tencerenin kapağını kapatalım ve suyunu çekmesini bekleyelim. Güzelce demlenen irmik helvamızı üzerine tarçın serperek ya da yanında dondurma ile servis edebilirsiniz.
Notlar:
  1. Bir dahaki sefere tamamını sütle yapacağım, çünkü bence öyle daha lezzetli oluyor.
  2. Fıstıklı yapacaksanız irmikle beraber kavurmanızı tavsiye ederim. Böylece irmiğin kavrulduğunu daha rahat anlayabilirsiniz. Fıstıklar renk değiştirdiğinde irmik de kavrulmuş demektir.

    Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder