19 Temmuz 2012 Perşembe

Vişne reçeli

İki sene önce çilek reçeli yapmıştım ama vişne reçeli yapmaya çekirdeklerini ayıklama korkusundan cesaret edemiyordum. Aslında en çok sevdiğim reçellerin başında gelir vişne. Marketten sürekli alıyordum, zaten sadece vişneyi hazır alıyordum ama artık onu da almayacağım. Kesinlikle ev yapımı reçelin yerini tutmuyor. Bu sebepten dolayı “bu sene mutlaka deneyeceğim” dedim ve vişne çıkar çıkmaz yaptım... Gerçekten harika oldu. Birçok şeyi evde yapıyorum artık ve mümkün olduğunca hazır ürünler almamaya çalışıyorum. Bu arada, korktuğum gibi olmadığını anladım. Çekirdeklerini ayıklamak da, reçeli yapmak da son derece basit. Bence vişne sezonu bitmeden alıp yapın. Mis gibi ev yapımı reçeliniz olsun :)

Malzemeler:
  • 1 kg. vişne
  • 1 kg. toz şeker

Yapılışı:
Öncelikle vişneleri güzelce yıkayıp çekirdeklerini çıkaralım (çekirdeklerini ince uçlu birşeyle çok rahat çıkarabilirsiniz). Daha sonra tencereye bir sıra vişne bir sıra şeker olacak şekilde koyalım ve suyunu salması için bir gece ağzı kapalı bir şekilde bekletelim. Aceleniz varsa 1 bardak su ilave edip hemen de kaynatabilirsiniz, ama ben bu şekilde hiç denemedim ve her zaman kendi suyu ile pişirmeyi tercih ediyorum. Lezzet olarak çok fark ediyor diyorlar ona göre :)   Bir gece bekleyen vişneleri kendi suyu ile orta ateşte pişirmeye başlayalım. Reçel kıvamı aldıktan sonra altını kapatalım (reçelden çok az bir tabağa koyup kıvamına bakıp olup olmadığına bakabilirsiniz). İyice soğuduktan sonra kavanozlara boşaltıp kaldıralım.

Not: Pişmesine yakın limon suyu da ekliyorlar ama ben hiç eklemedim. Ekleyip eklememek size kalmış bence.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder