7 Temmuz 2012 Cumartesi

Sufle tadında çikolatalı bir lezzet...



Bu tarifi Mutfak Sırları'nda (www.mutfaksirlari.blogspot.com) görmüştüm. En kısa zamanda denemek üzere tarifi not etmiştim. Epey oldu bu tarifi göreli, fakat denemek ancak kısmet oldu... Denedikten sonra bu kadar geç denemiş olmama üzüldüm, çünkü gerçekten harika bir lezzet. Çikolata krizlerine bire bir :)   Tadı sufle ile aynı ama sufleden çok daha hafif. Yapımı da çok kolay. Bu harika tarif için Nilay hanıma teşekkür ediyorum. Yalnız, bir sonraki yapışımda sufle kapları ile porsiyonluk pişirmeyi düşünüyorum. İşte buyurun tarifi...

Malzemeler:
  • 200 gr. Bitter çikolata
  • 200 gr. krema
  • 1 su bardağı esmer toz şeker (ben normal şeker kullandım)
  • 3 adet yumurta

Yapılışı:
Öncelikle çikolataları ufak parçalara bölelim ve benmaride eritmeye başlayalım. Çikolatalar eridiğinde kremayı da ekleyip iyice karıştıralım ve pürüzsüz bir hal alınca ocaktan alıp soğumaya bırakalım. Bu arada biz de yumurta ve şekeri yüksek devirde 15 dakika çırpalım. Ilınan çikolatayı yumurtalı karışıma üç seferde aşağıdan yukarıya doğru karıştırarak yedirelim. Yağlı kağıt serilmiş 24 cm’lik çember kalıpta veya benim yaptığım gibi kare bir kalıba dökerek önceden ısıttığınız fırında pişirebilirsiniz. Derece olarak ben kek pişirdiğim derecede pişirdim (150 derece). Siz de kendi fırınınızda keki kaç derecede pişiriyorsanız o derecede pişirebilirsiniz. Arada kürdan batırarak test edebilirsiniz. Ilık ya da soğuk olarak ve üzerine bir top da dondurma ilave ederek servis edebilirsiniz.

Not: Ben bir sonraki yapışımda kesinlikle sufle kaplarına paylaştırarak porsiyonluk yapacağım.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder